|
|
|
Administrator

Gruppe: Administrators
Siste logg inn: 10. juli 2011 19:42
Visninger: 1 768
|
|
Vi i NorwegianMafia har jobbet lenge med å utforme ideer for å få dette spillet bedre enn det det er nå. For det er ikke å stikke under en stol at spillets interesse og funksjonalitet har sunket betraktelig de siste årene. Derfor planlegges det mange forbedringer, blant annet vil mafiamotoren skrives om til .NET. Noe som vil gjøre det lettere å tette bugs og slike ting. Mer om dette kan dere lese i nyheten på forsiden. http://www.norwegianmafia.no/news/?id=138
Flere forslag har kommet inn. Men jeg oppretter uansett en samletråd. Det betyr. ALLE FORSLAG TIL FORBEDRINGER LEGGES I DENNE POSTEN.
NB: Vi er klar over at Mafiashop er ett stort problem for mange, å vi ønsker å vurdere andre løsninger eller en omlegging av tjenesten med flere begrensninger og kanskje andre ting som kan kjøpes?
Eventuelt alternativ til mafiashop (Sign-up avgift er ikke aktuelt)
Forslagene ønskes SNAREST!
Crew @ NorwegianMafia
|
|
|
|
|
Forum Newbie

Gruppe: Forum Members
Siste logg inn: 23. mars 2010 23:51
Visninger: 895
|
|
|
|
|
|
Administrator

Siste logg inn: 10. juli 2011 19:42
Visninger: 1 768
|
|
| Kan vi ikke heller tenke på andre ting enn mafiashop i noen dager? La oss si at mafiashop fjernes. Om det gjør det må det komme en annen løsning på plass for å holde spillet ved like økonomisk. Å når den løsningen er på plass og vi ikke tenker mer på penger. Hva kan gjøres videre etter det for å gjøre NorwegianMafia til ett bra spill?
Crew @ NorwegianMafia
|
|
|
|
|
Forum Newbie

Siste logg inn: 14. mars 2010 17:43
Visninger: 1 901
|
|
Har akkurat tatt min første titt innom dette spillet på ca 4 år.
Må først og fremst få gratulere med et mye bedre design på utseende messig og ikke minst med tanke på menyene.
Men er ikke vanskelig å skjønne dere er i vanskeligheter i forhold til de gode gamle dagene da flere tusen var online samtidig. Jeg husker enda de første 4-5 rundene av dette spillet hvor antall spillere på det meste var oppe i ca 25000 registrerte brukere, hvor av mange sikkert hadde flere kontoer hver, men det gjorde det i det minste mer gøy.
Det er fint dere mest sannsynlig har greid å fjerne alle disse multiene, men det er enkelte ting jeg la merke til ved å lese i forumet som gjør at jeg for øyeblikket ALDRI vil ofre en eneste liten tanke på å returnere til spillet.
1) Donering av penger
- Greit at dette er lagt til rette for å kunne hjelpe andre i din egen familie tilbake på bena, men et nettspill bør baseres på hver enkelts prestasjon i forhold til familien. Hvis en bruker ikke er aktiv nok til å være online når han blir angrepet og slikt og familien svikter uten å prøve å finne ut angrepet så får han heller bygge seg i opp igjen selv. Poenget er at denne donasjons muligheten kan bli missbrukt alt for mye.
Hvis 30 personer går sammen i 1 familie fra første tick og 29 av dem donerer alt til 1 person så vil han ha et vanvittig stort forsprang på alle andre, mens de 29 andre på den andre siden så og si ikke vil miste noe i forhold til alle andre.
2) Mafiapoeng
De vil uten problem få alle som kaller seg en internet gamer til å springe vekk fra spillet så fort som bare det. Grunnen er enkel da prestasjonene dine i selve spillet ikke nødvendigvis utpsieler seg i forhold til rankingen. Aktive gamere liker å vinne ved sine egne prestasjoner og liker absolutt ikke at lommeboken kan avgjøre hvem som vinner.
Jeg skjønner at dere trenger inntekten for å holde spillet oppe, men dette er absolutt ikke rette måten
Punk 2 er uten tvil den viktigste årsaken til at mange mest sannsynlig bare holder seg borte fra spillet.
Det finnes mange andre metoder å tjene pengene på.
- Start avgift, hver spiller betaler f.eks. 10 kr for å opprette en konto. Dette må gjøres via SMS fra telefonen som er registrert i forhold til kontoen. Dette kan også hindre at folk oppretter flere kontoer og jukse på den måten. De må i tilfelle låne telefonen til venner/familie, men da ødelegges også muligheten for dem å opprette en konto med sitt telefon nummer.
- Oppgradere konto, opprette lister, oversikter og andre muligheter for de som oppgraderer sin konto. Dette bør selvfølgelig være saker som ikke gir en fordel for spillet men nok til å være interresant. Eksempelvis kan muligheten for å flytte bosted være noe som kommer ved oppgradering av kontoen.
De største forandringene som må gjøres er med andre ord å få bukt unna med typisk "jukse" muligheter og/eller muligheter til å kjøpe seg direkte til seier.
Nå har jeg bare kikket innom spiller i ca 1 time, så har ikke fått sett så altfor mye gjennom på hva annet som kan gjøre spillet bedre. Skal se om jeg i det hele tatt gidder og kikke innom videre og ofre et par til av mine små grå.
|
|
|
|
|
Forum Newbie

Siste logg inn: 1. august 2011 01:13
Visninger: 13 171
|
|
Har egentlig en del jeg har lyst å si og foreslå men ser ikke helt poenget.
Jeg vil først se noen tegn til at utviklerene faktisk gjør noe konkret utenom å starte og stoppe runden. (og bruke EN dag til å sperre litt juksere)
Det har blitt mest prat og null action de siste rundene (siste året). Føler faktisk at utviklerene tilogmed lyver til oss trofaste spillere. Vi har fiksa bugs, hull i systemet, vi jobber med viderutvikling osv. Bare tull !!.
Er mange som lurer litt på motivene utviklerene har med dette. Viss de virklig ville, hadde det kosta de 2 minutter å forklare oss at de ikke har tid pga jobb, familie, unger osv. Noe som er fullt forståelig. Jeg tviler vel på at de sitter med de store inntektene på dette spillet men spillet betaler vel en del regninger for både NM driften og kanskje Smartad. Kanskje det som er motivet??
Det vil fort gå 1-2 runder før nye ting blir aktuellt. Høres dessverre ut som mer Crap fra utviklerene.
Men for all del, jeg har spilt dette spillet lenge og håper selvsagt at noe skjer.
Til slutt, hva er poenget med å kjøre igang med 1-2 nye runder viss dette betyr at de blir som de foregående rundene. Altså, juks over en lav sko.
Blir vel bare kenny som leser dette. Sjekker en gang iblandt hvor ofte horroshow og muttok er inne på dette forumet. Og det er ikke ofte
|
|
|
|
|
SlAyEr| tHe FoRuM pLaYeR

Siste logg inn: 11. januar 2011 14:06
Visninger: 6 041
|
|
Omzig du har mye lurt å komme med i punkt 2 der når det gjelder oppgradering av kontoen. Men i punkt en har du missforstått, eller kanskje ikke blitt informert fult ut? Det er i alelfall sånn at man ikke kan donere til noen som ligger over deg på score listen, og ikke om man er over en viss rank i spillet. Dog det skjer til tider, med hjelp av missbruk av mafiashop.
Ellers skjønner jeg ikke helt poenget med denne tråden. Akkurat samme tråd er opprettet ufattelig mange ganger før, man har også opplevd "spillermøte" på mIRC hvor folk kommer med ideer. Men ingen blir hørt og tatt vare på.
Vil heller be admins og utviklere om å lese logger, fremfor å mase på spillere å be de gjøre jobben, igjen =)
http://www.norwegianmafia.no/manual/index.php?title=Main_Page
|
|
|
|
|
Gud

Siste logg inn: 26. juli 2011 00:05
Visninger: 4 664
|
|
Nye database motoren har vi nå kommet godt i gang med.
Ting som tick,kjøp og produksjon er implementert.
Målet er å få angrep koden i boks.
Noe jeg selv gleder meg til personlig da er at vi har en backend til motoren som gjør at vi lett kan styre den via mobil, adminpanel ol.
Og det er veldig lett å lage og fjerne nye funksjoner i forhold til før.
Målet kort og godt er å få fiksa alt av bugs og gå igjennom helheten i spillet og tweake litt.
Deretter skal i følge planen det komme ny underholdning ifra oss, mobil side og nytt spill.
Kommer nok til å utlyse crew stillinger i løpet av kort tid også.
Ronny Rosvold
Smartad IT
www.smartad.no
epost: ronny.rosvold AT smartad.no
|
|
|
|
|
Junior Member

Siste logg inn: 13. desember 2008 17:02
Visninger: 2 224
|
|
Horrorshow (02.09.2008) Nye database motoren har vi nå kommet godt i gang med. Ting som tick,kjøp og produksjon er implementert. Målet er å få angrep koden i boks. Noe jeg selv gleder meg til personlig da er at vi har en backend til motoren som gjør at vi lett kan styre den via mobil, adminpanel ol. Og det er veldig lett å lage og fjerne nye funksjoner i forhold til før. Målet kort og godt er å få fiksa alt av bugs og gå igjennom helheten i spillet og tweake litt. Deretter skal i følge planen det komme ny underholdning ifra oss, mobil side og nytt spill. Kommer nok til å utlyse crew stillinger i løpet av kort tid også.Ja et par ord der fikk meg til å tenke på noe faktisk! Tar u vekk MS kan dere jo prøve denne metoden for å tjene... - Premium brukere uten f.eks reklame fra andre sider (som dere hadde før), ikke føkke opp poenge elr noe sånt, bare "pynte på"... - Man kan Angripe/Forsvare/Lese Logg via SMS. f.eks du registrerer en "premium" bruker med mobil nr ditt, via sms først også aksepteerer du ingame... så kan du via mobilen sende sms f.eks 1angrep Ola Altså gjeng1 angriper Ola så kan man skriver angrep12 for gjeng 1+2 angrep123 Ola for gjeng 1 2 3... samme med forsvar, bare litt mer "avansert" forsvar1 Ola 1/2/3 (sånn at de forsvarer i 1/2/3 ticks)
|
|
|
|
|
Forum Newbie

Siste logg inn: 19. september 2008 21:56
Visninger: 1 053
|
|
Dette spillet blir aldri som før.
Det er allerede for ødelagt for det..
Før var det premium brukere, 10000000 ganger bedere enn MS. Da var det ikke lommeboka som styrte som det er nå.
Den som bruker mest penger på mafiashop vinner.
Uansett, få fjernet MS, lag en annen funksjon. Som f.eks at du kan lage andre funksjoner å tjene penger på....Som premiumbrukere...
|
|
|
|
|
Gud

Siste logg inn: 26. juli 2011 00:05
Visninger: 4 664
|
|
Premiumbrukere gjorde at vi nesten la ned hele greia , var kanskje 1000 spillere som spilte det maks.
Ronny Rosvold
Smartad IT
www.smartad.no
epost: ronny.rosvold AT smartad.no
|
|
|
|